דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מתי עסק הופך להיות מפעל חיים 

מאת    [ 02/11/2012 ]

מילים במאמר: 534   [ נצפה 1878 פעמים ]

האם יועץ עסקי באמת יכול להשיג לך תוצאות בעסק

איך יכול בעל תפקיד כזה לתרום לעסק שלך.

יכול להיות שיועץ הוא מטלה נוספת על העסק שלך שגם כך משופע בהוצאות

האם כול הרעיון הזה של יעוץ חיצוני טוב עבור העסק או החברה שלך.

והחשוב מכול האם עסק יכול להיקרא מפעל חיים 

שאלות אלה צריכות לעניין כול בעל עסקים או מנהל חברות שמתנהל היום במגזר העסקי. שהרי עם מדובר על עסק או חברה שזקוקה לנשימות בתזרים המזומנים שלה. כיצד תוכל לקבל החלטה של הוצאה כספית נוספת עבור אותו יועץ המתבקש לעסקיה. 

כול בעל עסק או חברה היה רוצה להצליח בעסקיו, עובדה זאת היא עובדה ברורה, אבל לא כול בעל עסק מודע לתובנה הבסיסית כי מטרתו של העסק בראש ובראשונה הוא "לעשות כסף" יש בעלי עסקים שעדיין קשורים אמוציונאלית לעסק או לחברה שלהם כמו אותם בעלי עסקים שמכריזים על העסק שלהם כ-"מפעל חיים". נכון כך הם מרגישים כ"מפעל חיים" ויכול להיות שהכרזה כזאת היא לא בהכרח המטרה שלשמה הקימו את העסק דהיינו עשיית כסף ורווחים. אך לעומתם נמצאים בקצה השני אלה שבאמת "מפעל החיים" הוא זה שעומד לנגד עיניהם והחשיבה הקפיטליסטית של עשיית כספים ורווחים נמצאת בסולם דרגות החשיבה שלהם אבל עניין "מפעל החיים" הוא המוטו המרכזי של עיסוקם. 

כ-יועץ עסקי אני נתקל בעסקים שהבעלים משרתים את העסק שנים רבות, והחשיבה בניהול העסק הוא הרצון ללמד ולחנך, ולהשתמש בעסק יותר כארגון מחנך אם ציונות כזאת ואחרת מאשר הצורך הבסיסי  של העסק לעשות כסף. 

כמי שעוסק ב ייעוץ עסקי עסק שמתנהל בחשיבה כזאת, לא צריך לחשוב פעמיים והוא מחויב לשכור יועץ חיצוני להעמדת העסק על הפסים הנכונים. 

חזרה למהותו של העסק ולתפקיד היועץ החיצוני בעסק, חשוב שיאמר כי יועץ חיצוני הוא לא מטלה או הוצאה כבדה שיושבת על העסק. מניסיון כ-יועץ עסקי רב שנים אני יכול לספר על התלבטויות לא מעטות של בעלי עסקים האם להכניס הוצאה של שכירת יועץ לתקציב ההוצאות התלבטויות אשר בסופם החליט בעל העסק כן להכניס והבין כי כבר מהחודש הראשון לפעילותו של היועץ החיסכון בתקורות של עסקו החלו לרדת וזאת מבלי שיועץ כזה נגע בצד ההכנסות של העסק. 

כפי שאמרנו עסק במהותו-הוא עסק המכניס כספים ורווח, היום עסקים אכן מרוויחים רווח חשבונאי, אבל מגדל ההלוואות שלקחו על עצמם מקשה עליהם מאד בתזרים המזומנים והשאלה המתבקשת שלהם היא "אנו מרוויחים אך לא יודעים לאן הולך הכסף". 

הפירות אותם יכול יועץ חיצוני להעניק לעסק הם פירות הרבה יותר עסיסיות מאשר אותו בוסר של ניהול עסק תחת הגדרות בסיסיות לא נכונות למהלכו של עסק, והעיוורון של בעל העסק מלראות את עסקו שלו בפרספקטיבה נכונה. 

חשוב לי להדגיש כי יועץ שכזה תרומתו האמיתית לעסק עולה לאין שעור מההוצאה על שירותיו, וניסיון החיים והניסיון ביעוץ לחברות זועק מתוך גרוני לבעלי עסקים וחברות המדשדשים בין מחלקות עסקם העכשווי. 

יועץ  אסטרטגי הוא לא רק לעסקים מדשדשים, יועץ שכזה הוא גם נכון לעסקים שמנוהלים נכון (לדעתם) או לכול הפחות לפי התוצאות העסקיות שלהם. בו יכול לתרום היועץ בתחום הניהול, הוזלת התקורות, פתרונות, בתחום העיצוב, השיווק והמכירות. 

לסיכום, אני רואה תמורה גדולה מאד לעסקים קטנים כגדולים בהבאת יועץ חיצוני לחברה בתחום הניהול, והשיווק ולא דווקא בתחום הארגוני או האדמיניסטרטיבי שבכול מקרה יטופל עם היכנסו של יועץ לעסק. 

אסור לחשוב על פיגורה כזאת בעסק כעל הוצאה צריכים לחשוב על הכנסה.

דורון עמית יזם, מקים, מנהל עסקים בתחומים שונים, ידע וניסיון עצום בתחום העסקים והחברות, ידע וניסיון אישי בקריסה של חברות, בהקמה של חברות ובהישרדות אישית ועסקית 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב